இணையத்தில்ஹூகுள் மூலம் தேடுங்கள்!
Google
 

'அனைவருடனும் அறிவினைப் பகிர்ந்து கொள்வோம்!'
'Sharing Knowledge with every one'!

logo.gif (31909 bytes)pathivukal.gif (1975 bytes)             Pathivugal  ISSN 1481-2991

ஆசிரியர்:வ.ந.கிரிதரன்                                    Editor: V.N.Giritharan
அக்டோபர் 2010  இதழ் 130  -மாத இதழ்
 பதிவுகள் 
Pathivukal
பதிவுகள் சஞ்சிகை உலகின் பல்வேறு நாடுகள் பலவற்றில் வாழும் தமிழ் மக்களால் வாசிக்கப்பட்டு வருகிறது. உங்கள் வியாபாரத்தை  சர்வதேசமயமாக்க பதிவுகளில் விளம்பரம் செய்யுங்கள். நியாயமான விளம்பரக் கட்டணம். விபரங்களுக்கு ngiri2704@rogers.com 
என்னும் மின்னஞ்சல் முகவரிக்கு எழுதுங்கள்.

பதிவுகளில் வெளியாகும் விளம்பரங்களுக்கு விளம்பரதாரர்களே பொறுப்பு. பதிவுகள் எந்த வகையிலும் பொறுப்பு அல்ல. வெளியாகும் ஆக்கங்களை அனைத்துக்கும் அவற்றை ஆக்கியவர்களே பொறுப்பு. பதிவுகளல்ல. அவற்றில் தெரிவிக்கப்படும் கருத்துகள் பதிவுகளின்கருத்துகளாக இருக்க வேண்டுமென்பதில்லை.

மணமக்கள்!



தமிழ் 
எழுத்தாளர்களே!..
அன்பான இணைய வாசகர்களே! 'பதிவுகள்' பற்றிய உங்கள் கருத்துகளை வரவேற்கின்றோம். தாராளமாக எழுதி அனுப்புங்கள். 'பதிவுகளின் வெற்றி உங்கள் ஆதரவிலேயே தங்கியுள்ளது. உங்கள் கருத்துகள் ­ப் பகுதியில் இணைய வாசகர்கள் நன்மை கருதி பிரசுரிக்கப்படும்.  பதிவுகளிற்கு ஆக்கங்கள் அனுப்ப விரும்புவர்கள் யூனிகோட் தமிழ் எழுத்தைப் பாவித்து மின்னஞ்சல் ngiri2704@rogers.com மூலம் அனுப்பி வைக்கவும். தபால் மூலம் வரும் ஆக்கங்கள் ஏற்றுக் கொள்ளப் படமாட்டாதென்பதை வருத்தத்துடன் தெரிவித்துக் கொள்கின்றோம். மேலும் பதிவுக'ளிற்கு ஆக்கங்கள் அனுப்புவோர் தங்களது சரியான மின்னஞ்சல் முகவரியினைக் குறிப்பிட்டு அனுப்ப வேண்டும். முகவரி பிழையாகவிருக்கும் பட்சத்தில் ஆக்கங்கள் பிரசுரத்திற்கு ஏற்றுக் கொள்ளப் படமாட்டாதென்பதை அறியத் தருகின்றோம். 'பதிவுக'ளின் நோக்கங்களிலொன்று இணையத்தமிழை வளர்ப்பது. தமிழ் எழுத்துகளைப் பாவித்துப் படைப்புகளை பதிவு செய்து மின்னஞ்சல் மூலம் அனுப்புவது அதற்கு முதற்படிதான். அதே சமயம் அவ்வாறு அனுப்புவதன் மூலம் கணிணியின் பயனை, இணையத்தின் பயனை அனுப்புவர் மட்டுமல்ல ஆசிரியரும் அடைந்து கொள்ள முடிகின்றது.  'பதிவுக'ளின் நிகழ்வுகள் பகுதியில் தங்களது அமைப்புகள் அல்லது சங்கங்களின் விழாக்கள் போன்ற விபரங்களைப் பதிவு செய்து கொள்ள விரும்புகின்றவர்கள் மின்னஞ்சல் மூலம் அல்லது மேற்குறிப்பிடப்பட்ட முகவரிக்குக் கடிதங்கள் எழுதுவதன் மூலம் பதிவு செய்து கொள்ளலாம்.
 K S Sivakumaran Columns!

Ira Handa Yata

- K S Sivakumaran -

 K S Sivakumaran - Even the latest in the genre- Under the Sun and Moon (Ira Handa Yata)- by one of the internationally known Lankan filmmakers of recent times Bennett Rathnayake is no exception as he has his own interpretation of exploring love amidst hatred and feelings, animosity and inhumanness among sections of two ethnic groups in the name of war. Balanced view of love amid hatred: With background of the recently ended disasters of immense proportions in terms of life and property, a number of movies had been made in both Sinhala at national level and Tamil at regional level both here and abroad. My confession is that I have not seen the films made in Tamil except one by Indian Tamil filmmaker Mani Rathnam. Understandably most films had a stance of its own in interpreting the agony of the people involved in the confrontation for obvious reasons. Even the latest in the genre- Under the Sun and Moon (Ira Handa Yata)- by one of the internationally known Lankan filmmakers of recent times Bennett Rathnayake is no exception as he has his own interpretation of exploring love amidst hatred and feelings, animosity and inhumanness among sections of two ethnic groups in the name of war.

However I do not wish to go into the history of terrorism or an analysis of the film except to point out the scenes where the balance occurs in the film and a few observations of appreciable scenes or sequences in the film.

Readers should see this film first and then agree or disagree with my views. Without narrating the story, I shall go straight to what I want to say.


     Rakitha – the link between the two ethnic groups

The balances I find in this film are:

* Some Sinhala characters speak a few words in Tamil and vice versa for communication.

* The Tigress commander (Kaushlya Fernando) is sympathetic towards the victims and even argues against the ruthless male Tiger.

* The male tiger (Bimal Jayakody) shows respect to his counterpart in the enemy camp (Saumaya Liyanagae) and tries to win him over to his side, but failing in his friendly persuasion kills his enemy ruthlessly.

* The Major (Saumya) though refuses the offer to join the Tigers because of his patriotism has a soft heart to even prevent a inhuman killing the parents (Nadarahasivam and Veena Jayakody) of a Tiger cadre who throws a bomb killing a few soldiers.

* Despite his love and commitment to his country, the Major loves Kiruba (Tasha Darshani), the sister of the Tiger cadre.

* Parentless Kiruba Devi too reciprocates her love towards the Sinhala Major thus indicating that not all Tamils were Tigers biased and love is not mere chemical reaction but also deep rooted humanness shedding off ethnic labels.

* Out of the unison of two lovers a child was born, but the child is subject epilepsy due to the harassment of Tamil children accusing her as the daughter of a traitor (her mother marrying a Sinhala man)

Saumya and Tasha in a scene from Ira Handa Yata

    Saumya and Tasha in a scene from Ira Handa Yata

* The mother of the Major (Suweenitha Weerasinghe), understandably out of deep sorrow of losing her dear son, becomes so bitter as to blame her daughter-in-law as the evil omen who brought all the unhappiness to her family.

* The Major’s sister Sachitra (Chandani Seneviratne) sees her mother’s plight but is also sane enough to stress that the country belongs to the Tamils as well as the Sinhala people.

* The atrocities of the Tigers even in their own community is echoed by villagers in the Sinhala region condemning the Tigers for the villagers predicament

* Except for one sequence where an army officer kills the innocent parents of a Tiger cadre, no army excesses were shown.

* The northern atmosphere where the IDPs were, Red Cross officials, the shootings, the A9 Road transportation, the suicide bomber ,the attack on an army contingent, the barbed wire dungeon where victims are treated, the torching scenes are some of the scenes that were counterpoints suggesting a balance.

Now we come to appreciable aspects in the film. Udara Rathnayake, a newcomer to film acting, I believe, portrays his role as a gentleman soldier in an unaffected manner. I loved his character and the way he carried it off.

Despite his injuries, he helps the almost dying superior (Saumya) to survive. He serves as a link between the two communities despite had been harassed by the Tigers.

I do not know whether Tasha Darshani is a Tamil girl or a Sinhala girl portraying the role of a Tamil girl. She appeared as an average Tamil girl with all the customs and behavioural patterns. I liked her acting. It was very pleasing. All the other actors (the director himself acting as a doctor) did their roles adequately.

The photography of Kalinga Deshapriya, the music of Rohana Weerasinghe, the story, screenplay and direction (all by Bennett Rathnayake) and other elements in filmmaking makes this film meant for both people with refined tastes locally and artistic admirers of the international scene. Congratulations Bennett Rathnayake!

sivakumaran.ks@gmail.com


 
aibanner

 ©©© காப்புரிமை 2000-2010  Pathivukal.COM. Maintained By: Infowhiz Systems Inc.. Pathivukal is a member of the National Ethnic Press and Media Council Of Canada .
முகப்பு||
Disclaimer|வ.ந,கிரிதரன்